Durata serviciului: 20 minute
Programarea este obligatorie: Un solicitant = o programare. Persoana care solicită simultan obținerea unui pașaport și a buletinului de identitate va face o singură programare.
Pentru minori pînă la 12 ani
- în termen aproximativ de 60 zile - 37 $
- în termen aproximativ de 30 zile - 65 $
Pentru minori după 12 ani
- în termen aproximativ de 60 zile - 37 $
- în termen aproximativ de 30 zile - 81 $
Pentru adulți
- în termen aproximativ de 60 zile - 82 $
- în termen aproximativ de 30 zile - 126 $
Pașaportul se eliberează la solicitare în următoarele situații:
- la prima documentare
- schimbarea, modificarea, rectificarea sau completarea datelor personale
- expirarea termenului de valabilitate
- declararea pierderii, furtului sau în caz de deteriorare
- solicitarea celui de-al doilea pașaport
- dobândirea sau redobândirea cetățeniei Republicii Moldova
- constatarea neconformităților, falsurilor în înscrisurile din documente, furtului de identitate și identității false
- Buletin de identitate valabil cu fișa de însoțire, cel puțin 4 luni, (dacă buletinul de identitate este expirat, pierdut, furat, deteriorat, anulat sau nevalabil urmare schimbării datelor personale sau a adresei de domiciliu urmează și actele necesare și pentru buletin de identitate. Dacă buletinul este valabil cel puțin 4 luni dar a rămas la în Republica Moldova solicitantul va depune o declarație suplimentară corespunzătoare la sediul Ambasadei).
- Toate pașapoartele valabile și/sau expirate, deteriorate (în cazul declarării pierderii sau furtului pașaportului, solicitantul va depune o declarație suplimentară corespunzătoare la sediul Ambasadei).
- Buletinele de identitate valabile și/sau pașapoartele valabile ale părinților (dacă se solicită pașaport pentru copil până în 18 ani).
- Certificat de naștere, certificat de căsătorie, certificat de divorț (eliberat pe numele solicitantului și al părintelui copilului minor), certificat de deces al soțului/soției, certificat de schimbare a numelui și/sau prenumelui, avizul cu privire la anularea, modificarea și/sau completarea actului de stare civilă. În cazul documentării cu pașaport al minorului se va prezenta certificatul de căsătorie al părinților. Dacă părinții sunt în divorț este necesar să prezentați certificatul de divorț emis pe numelui părintelui care se prezintă cu copilul la Ambasadă, hotărârea instanței de judecată, definitivă și irevocabilă, cu privire la divorț plus declarația autentificată notarial (cu apostilă pe declarație, tradusă în limba română și apostilă pe traducere. Pe teritoriul SUA, apostila se aplică la Secretarul de Stat din raza de activitate a notarului care a autentificat semnătura pe declarație) a celuilalt părinte din care să rezulte expres acordul acestuia la eliberarea pașaportului/buletinului. Nu este necesar prezentarea declarației a celuilalt părinte în cazul prezenței la Ambasadă a ambilor părinți, decăderea din drepturile părintești a unui dintre părinți (se prezintă hotărârea definitivă și irevocabilă a instanței de judecată părintele a fost decăzut din drepturile părintești plus certificatul de naștere a copilului cu date lipsă despre celălalt părinte), lipsei datelor în certificatul de naștere a copilului despre celălalt părinte sau în cazul căsătoriei părinților și deținerii certificatului de căsătorie valabil.
- Nu este necesar prezentarea actelor de stare civilă dacă acestea au fost prezentate anterior la documentarea cu pașaport;
- Dovada achitării taxelor consulare (taxele consulare se vor achita prin Money Order, Zelle, SAU prin virament la contul bancar al Ambasadei detalii la rubrica Taxe consulare).
- Dacă buletinul de identitate este nevalabil sau solicitantul are vârsta de 15 ani și 8 luni și nu a obținut buletinul de identitate, cererea pentru eliberarea pașaportului se admite numai în cazul depunerii concomitente a cererii pentru eliberarea buletinului de identitate, cu condiția că termenul comenzii serviciului de eliberare a buletinului de identitate să nu depășească termenul comenzii serviciului de eliberare a pașaportului. Prin derogare, nu se solicită buletin de identitate pentru persoanele care la pagina 4/5/6 din pașaportul moldovenesc au aplicată ștampila Agenției Servicii Publice privind “emigrarea autorizată”. Pentru persoanele care au împlinit vârsta de 18 ani, la momentul adresării, și anterior pe numele persoanei nu a fost eliberat buletin de identitate, cetățeanul poate să declare că nu domiciliază în Republica Moldova prezintând dovezi privind stabilirea domiciliului pe teritoriul SUA (permisul de conducere SUA, Green card, contractul de chirie, contractul de muncă), acesta se consideră emigrant și este în drept să obțină pașaportul cu mențiunea respectivă. Valabilitatea pașaportului nou pentru persoanele sub 7 ani - este de 4 ani, cu vârsta de la 7 la 16 ani – este de 7 ani, iar celui cu vârsta peste 16 ani – este de 10 ani.
- Pentru cetățeanul amprentele digitale ale căruia temporar nu pot fi prelevate pașaportul se eliberează pe un termen de 12 luni.
- În pașaportul părintelui nu se includ datele despre copil.
- Cetățeanul Republicii Moldova poate deține concomitent două pașapoarte valabile cu condiția ca datele personale din ambele acte sunt identice.
- Pentru pașaport, fotografierea persoanei are loc în Ambasadă. Alte poze nu sunt solicitate.
- Setul de acte depus la Ambasadă va fi expediat către Agenția Servicii Publice care examinează cererea și perfectează pașaportul.
- La depunerea cererii plata taxelor poate fi efectuată în 3 modalități: Money Order, Zelle, sau prin virament bancar cu imprimarea dovezii transferului bancar.
- Ambasada transmite, prin poștă, actul nou perfectat la adresa de domiciliu al solicitantului dacă, la momentul depunerii actelor se prezintă plic pre-plătit (USPS), cu tracking number și adresa solicitantului din SUA. Dacă persoana nu a solicitat livrarea actului la domiciliu, acesta va fi informat prin E-mail despre parvenirea la Ambasadă a actului și posibilitatea ridicării acestuia. Ridicarea actului poate fi realizată de către solicitant sau de către persoana împuternicită prin procură corespunzătoare, în care va fi indicat expres că persoana este împuternicită de a obține pașaportul nou perfectat de la sediul Ambasadei (procura trebuie prezentată cu apostil, tradusă în limba română și apostil pe traducere. Pe teritoriul SUA, apostila se aplică la Secretarul de Stat din raza de activitate a notarului care a autentificat procura).
- Ambasada nu duce răspundere pentru actele pierdute de către terți.