Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene al Republicii Moldova

Ambasada Republicii Moldova în Statele Unite ale Americii şi Statele Unite Mexicane

A A A

Programul de lucru şi informaţii de

Programul de lucru cu publicul şi programări:

 

Preluări cereri: LUNI-JOI, în intervalul orar 09:00-13:00 (EST).

Eliberări acte, titluri de călătorie, acte notariale, paşapoarte, buletine de identitate, LUNI-JOI, în intervalul orar 15:00-17:00 (EST)

Solicitarea unui serviciu consular poate fi depusă doar urmare obţinerii în prealabil a unei programări. Acestea se obțin doar on-line accesând adresa: programariambasadarminsua.setmore.com

IMPORTANT: Sunt scutite de obligația obținerii în prealabil a unei programări, serviciile notariale și eliberare a titlurilor de călătorie. Astfel, cererile recepționate, în programul cu publicul, în vederea întocmirii actelor notariale, precum și a titlurilor de călătorie (doar cele depuse personal) sunt procesare şi eliberate în intervalul orelor 15.00-17.00 a aceleași zi.

Consultaţii pe tematice consulare: 

Consultaţiile consulare sunt acordate DOAR prin intermediul poştei electronice, astfel încât solicitările telefonice de oferire a unor informații cu caracter consular la telefon vor fi respinse. Vă rugăm să expediaţi solicitarea Dvs. exactă la adresa electronică a secției consulare consulat.washington@mfa.gov.md. De regulă, obţienerea unui răspuns, durează 24-48 de ore din momentul expedierii solicitării.

Cererile de programare expediate prin email nu sunt examinate.

Apelurile telefonice, spre (+1202) 667 11 30 ext. 15, sunt preluate de luni până joi, în intervalul orelor 15.00-16.00.

 

Telefon de urgență

 +1 202 390 03 92

 Notă! La acest număr, NU se acordă nici un fel de informaţii consulare sau programări la acest Telefon. Telefonul este destinat exclusiv pentru cetăţenii Republicii Moldova care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă (accidente cu victime, decese, calamităţi şi alte situaţii de pericol sau cu caracter extraordinar).

 

Recomandări

 Pentru a micșora timpii de așteptare la Secția consulară, vă recomandăm:

 să aveți în posesia dumneavoastră originale și copii ale documentelor de identitate și ale celorlalte documente necesare în vederea îndeplinirii serviciului consular solicitat;

  1. să evitați deplasarea la ghișeu însoțiți de rude sau prieteni care nu intenționează să solicite servicii consulare;
  2. Pentru serviciile consulare, solicitate prin intermediul poştei, nu sunt acceptate plicurile preplătite FEDEX.

 

Zile nelucrătoare secţie consulară

 Nu sunt acordate servicii consulare în următoarele zile:

  • vineri, sîmbătă şi duminică;

 Zilele declarate în Republica Moldova zile de sărbătoare şi de odihnă:

  • 1 ianuarie - Anul Nou;
  • 7 şi 8 ianuarie - Naşterea lui Iisus Hristos (Crăciunul);
  • 8 martie - Ziua internaţională a femeii;
  • prima și a doua zi de Paşti conform calendarului bisericesc (creştin ortodox);
  • ziua de luni la o săptămână după Paşti (Paştele blajinilor) conform calendarului bisericesc (creştin ortodox);
  • 1 mai - Ziua internaţională a solidarităţii oamenilor muncii;
  • 9 mai - Ziua Victoriei și a comemorării eroilor căzuți pentru Independența Patriei;
  • 27 august - Ziua Independenţei Republicii Moldova;
  • 31 august - sărbătoarea ”Limba noastră cea română”;
  • 25 decembrie - Naşterea lui Iisus Hristos (Crăciunul) - stil nou;
  • Zilele în cursul cărora sunt prestate servicii consulare în alte localităţi (programul "Ambasada vine mai aproape de tine").

 

Centrul de apel Chişinău

 Centrul de Apel este serviciu telefonic la care primiţi răspuns competent şi operativ la orice întrebare din domeniul consular.

 APEL DIN REPUBLICA MOLDOVA:

Formaţi 0 80 090 990 din orice localitate a Republicii Moldova. Apelul este gratuit de la telefonul fix.

 

APEL DIN STRĂINĂTATE:

Formaţi +373 22 788 722.

Veţi fi taxat cu tarif standard pentru ţara din care sunaţi. Operatorii Centrului de Apel sunt gata să răspundă direct solicitărilor Dvs. zilnic de luni pînă vineri între orele 08.00 – 17.00 (ora Republicii Moldova). În afara programului, puteţi expedia un mesaj la: callcenter@mfa.gov.md. Operatorul va prelua solicitarea dumneavoastră şi vă va oferi soluţia optimă.