A A A

Buletine de Identitate

Durata serviciului: 20 minute
Programarea este obligatorie: un solicitant / un singur serviciu = o programare. Dacă se solicită concomitent buletin și pașaport selectați rubrica buletin de identitate și pașaport, la etapa programării online.

Buletin de identitate
  • în termen aproximativ de 60 zile - 45 $
  • în termen aproximativ de 30 zile - 62 $
Buletin de identitate provizoriu
  • în termen aproximativ de 60 zile - 41 $
Buletinul de identitate se eliberează în următoarele cazuri:
  • La prima eliberare;
  • Minorilor;
  • Persoanelor cu vârsta peste 16 ani care nu au avut niciodată acte de identitate;
  • Persoanelor care au obținut pașaportul cetățeanului Republicii Moldova;
  • Schimbarea, modificarea, rectificarea sau completarea datelor cu caracter personal
  • Constatarea inexactităților, neconformităților, furtului de identitate sau identității false;
  • Schimbarea domiciliului;
  • În caz de schimbare a denumirii sau a rangului localităților, străzilor, de renumerotare a imobilelor, de înființare a localităților, a străzilor, în caz de modificare, rectificare sau de completare a datelor adresei de domiciliu;
  • În caz de pierdere, furt sau deteriorare;
  • Expirarea termenului de valabilitate;
  • Dobândirea sau redobândirea cetățeniei Republicii Moldova;
  • Solicitarea titularului de a-l preschimba.
  • 2 fotografii de format 4x6 inch + 2 fotografii de format 2x2 inch, verticale, color, mat, pe fundal alb (cerințe pentru fotografii: fotografia va avea vechimea de cel mult 6 luni. Fotografia va reprezenta imaginea subiectului cu umerii drepți, cu privirea directă, cu expresie neutră a feței şi gura închisă. Ochii vor fi deschiși și ne umbriți de păr. Vor lipsi acoperămintele de cap şi frezele ce acoperă fața, iluminarea neuniformă, umbre sau reflecții pe față sau fundal, efectul ochi roșii. În caz de ochelari ochii vor apărea fără reflecții de ochelari. Nu sunt permise lentile întunecate);
  • Buletin de identitate cu fișa de însoțire;
  • Pașaport valabil sau expirat;
  • Buletinele de identitate cu fișele de însoțire sau pașapoartele valabile și ID SUA ale părinților (dacă se solicită buletin pentru copil până în 16 ani);
  • Actul de identitate de uz intern, după caz, pașaportul de tip sovietic (modelul anului 1974), aflat în posesie ce urmează a fi schimbat;
  • Certificat de naștere, certificat de naștere a copilului minor, certificat de căsătorie, certificat de divorț (eliberat pe numele solicitantului sau al părintelui solicitantului minor), certificat de deces al soțului/soției, certificat de schimbare a numelui și/sau prenumelui, avizul cu privire la anularea, modificarea şi/sau completarea actului de stare civilă. În cazul divorțului părinților copilului se va prezenta certificatul de divorț emis pe numelui părintelui care se prezintă cu copilul. Sunt acceptate doar acte moldovenești; 
  • Nu este necesar prezentarea actelor de stare civilă dacă acestea au fost prezentate anterior la documentarea cu buletin;
  • Documente corespunzătoare pentru înregistrarea la adresă de domiciliu sau la reședință sau, pentru modificarea, rectificarea sau completarea adresei de domiciliu;
  • Dovada achitării taxelor (taxele se vor achita prin Money Order, Zelle, SAU prin virament la contul bancar al Ambasadei – detalii la rubrica Taxe consulare și aferente).
  • Buletinul de identitate se eliberează cu fișa de însoțire. Fișa de însoțire face dovada înregistrării la reședință şi este destinată pentru realizarea dreptului de vot în Republica Moldova și nu influențează asupra valabilității buletinului de identitate. 
  • Buletinul de identitate se poate elibera de la naștere, este obligatoriu de la 16 ani. În cazul copiilor – dacă părinții sau copilul au deja stabilită emigrarea autorizată pe teritoriul SUA (verificați pagina 4/5 din pașaport, unde se aplică ștampila moldovenească a Agenției Servicii Publice privind Autorizarea de Emigrare, buletin de identitate nu va fi perfectat.
  • Buletinul de identitate este valabil de la naștere până la 10 ani / de la 10 până la 16 ani / de la 16 până la 25 ani / de la 25 până la 45 ani / de la 45 de ani – pe viață. 
  • Buletinul de identitate se utilizează doar în Republica Moldova, cu unele excepții. 
  • Dacă persoana nu dispune de actele necesare pentru perfectarea buletinului, se eliberează buletin de identitate provizoriu cu termen de valabilitate de maxim1 an (se stabilește de către ASP). În baza buletinului de identitate provizoriu nu se poate solicita pașaport, însă actul este recunoscut de autorități pentru realizarea altor acțiuni în Republica Moldova (obținerea actelor de stare civilă/ actualizarea/modificarea datelor personale etc.). 
  • Persoana care nu are posibilitatea de a fi înregistrată la domiciliu sau reședință în Republica Moldova obține buletinul de identitate fără mențiunea dată. 
  • Cererea de perfectare a buletinului de identitate poate fi depusă concomitent cu cererea de pașaport.
  • În cazul minorului se solicită prezența doar a unui părinte. 
  • Nu poate fi depusă cerere de perfectare separată doar a fișei de însoțire. 
  • Dosarul solicitantului va fi expediat către Agenția Servicii Publice care examinează cererea şi perfectează actul. 
  • Dosarul solicitantului se expediază către Agenția Servicii Publice care examinează cererea și perfectează pașaportul.
  • La depunerea cererii plata taxelor poate fi efectuată în 3 modalități: Money Order, Zelle, sau prin virament bancar cu imprimarea dovezii transferului bancar.
  • Ambasada transmite, prin poștă, actul nou perfectat la adresa de domiciliu al solicitantului dacă, la momentul depunerii actelor se prezintă plic pre-plătit (USPS), cu tracking number și adresa solicitantului din SUA. Dacă persoana nu a solicitat livrarea actului la domiciliu, acesta va fi informat prin E-mail despre parvenirea la Ambasadă a actului și posibilitatea ridicării acestuia. Ridicarea actului poate fi realizată de către solicitant sau de către persoana împuternicită prin procură corespunzătoare, în care va fi indicat expres că persoana este împuternicită de a obține buletinul nou perfectat de la sediul Ambasadei (procura trebuie prezentată cu apostil, tradusă în limba română și apostil pe traducere. Pe teritoriul SUA, apostila se aplică la Secretarul de Stat din raza de activitate a notarului care a autentificat procura).
  • Ambasada nu duce răspundere pentru actele pierdute de către terți.